The Handmaid's Tale: June Is Rocked by Revelation of What Nick Did Before Gilead

Selv om mye av Handmaid's Tale Sesong 3, episode 6, 'Husholdning', fokuserer på det politiske som Juni og Waterfords reiser til Washington, DC, det kulminerer med en åpenbaring som er dypt personlig. Når Gilead ber Sveits om å opptre som et nøytralt parti og forhandle med Canada for Nicholes retur, prøver June uten hell å gjøre et kupp for datterens sikkerhet i en belastet sit-down med de sveitsiske myndighetene. Senere gjør en av de sveitsiske diplomatene et overraskende utseende i huset der June og Waterfords bor. Diplomaten er ikke der for å tilby juni-hjelp, men for å forklare hvorfor sveitserne ikke føler at de kan stole på Nick, som June hadde håpet å bruke som dobbeltagent. Her får June for første gang vite at Nick var soldat i korstoget, en åpenbaring som knuser henne.

hjelper vitamin e håret til å vokse raskere
Husstand Hulu / Jasper Savage

'Vi har sett litt på Nicks induksjon, vi vet at han var en tapt sjel, men det er tydeligvis hull,' forklarer lederprodusent Warren Littlefield. 'Det vi avslører her er at Nick hadde et automatisk våpen, og han skjøt, og han var langt mer aktiv på den andre siden (enn juni visste). Det er forferdelig for juni, og for publikum, fordi vi elsker Nick! Selv når han er kledd i den svarte drakten, har vi et mykt sted for ham. ' Sannheten om Nick ble diskutert lenge i forfatterrommet, legger Littlefield til. 'Det øyeblikket ble diskutert mye, men jeg tror det kommer tilbake til spørsmålet om hvem disse menneskene er, og situasjonelt hvordan de reagerte. Er det ikke det krigen gjør? Er det ikke det disse regimene gjør mot mennesker? Du tar til og med noen som er elsket, og du får dem til å gjøre noe som ikke er elsket. Vi fant ut at det var fascinerende og overbevisende og icky samtidig. '

Relatert historie

Littlefield forklarer hvorfor, tre sesonger i , dette er den første vi hører om Nicks fortid. 'Nick er en redningsflåte for juni,' sier han. 'Midt i denne krigssonen er det denne øya med håp og kjærlighet og anstendighet. De - og vi som publikum - har blitt helt opptatt av hva de betyr for hverandre. De trenger så mye hverandre i de øyeblikkene de er sammen, og de er så dyrebare øyeblikk at de ikke bor i fortiden når de er sammen. '

The Waterfords 'hus brenner ned i sesongpremieren var begynnelsen på en smertefull oppvåkning for juni, sier Littlefield. Til tross for grusomheten hun regelmessig ble utsatt for på Waterfords, hadde det fysiske rommet også kommet til å representere en slags sikkerhet som var dypt knyttet til Nick. 'Selv om vi er i en krigssone, har krigssonen blitt opplevd gjennom majestet og skjønnhet i Waterford-husstanden,' sier Littlefield. Med brannen, hennes desillusjon med Serena, og nå hennes skrikende oppdagelse om Nick, Junys verden har endret seg permanent.

isabel marant for h&m støvler